Thursday, March 10, 2011

Jadikan seni tulisan sebagai motivation=)

Salam..nampaknye saya masih baru dlm dunia blog ni walaupun sudah 6 kali bwt blog sebelumni yg 'tidak hidup.' malam ni sy terpggil utk brkongsi tntg seni tulisan yg mampu mnaikkan motivasi kita mmndgkn hdup kita xselalunye gembira. Sebab itu ade pepatah mgtakn, penulis yg baik mampu mggegar dunia, Lihat, baca, dan teliti. itulah konsep pmbacaan~



Di atas adalah novel idola saya iaitu Fauziah Ashari. Novel ini cukup mmberikn ksan pd diri ini. itu yg  sy mksudkn sbgai motivasi penulisan ini sgt besar. sy bkn seorg yg jiwang krn mbaca novel tp isi2 yg berada dlm novel hsil garapan seseorg novelis kbyakan mberi kesan islamik trhadap mreka yg mmbaca. sygnye novel ini xde dlm koleksi novel2 sy, insyaAllah one day sy akn dptknnya, InsyaAllah post akan dtg, sy akan ulaskn pgisian novel ni ok.... Di bawah ni jgk satu puisi yg sy petik dri novelis ksygn sy, Aina Emir yg sy ikuti dri blognye..

TAKKAN ADA YANG SAMA
Mengapa agaknya burung tidak berlagu riang
Mengapa juga langit kulihat suram
Sedangkan sinar mentari tak pernah padam
Mungkin kerana nun jauh di dalam

Aku tahu sebab-sebanya
Kerana kau sudah tiada
Maka telingaku tidak dengar apa-apa
Mataku kabur tiada cahaya
Begitu dahsyat rasa cinta
Yang pernah kita berdua menempuh sama

Tak akan ada yang serupa
Dengan apa yang pernah kurasa
Cintamu hebat tak upaya kulupa
Sayangku, berilah aku rasa

Sekali lagi apa yang pernah ku kecapi dulu
Akan ku tunggumu
Untuk berikan aku

Rasa cinta dan kasih abadi
Seperti dulu lagi
Tak mungkin ada yang sama…


jumpe lg di next post^^





No comments:

Post a Comment